امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مادرتر از مادر

کتاب «مادرتر از مادر»، نوشته رؤیا موسوی‌گرمارودی که توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

کتاب «مادرتر از مادر» را که از آن با موضوع زنان مقدس مسلمان یاد می‌شود، به بیان مقام و منزلت حضرت خدیجه (س) و زندگی ایشان از بدو تولد تا ازدواج، فضائل، منش و اخلاق ایشان می‌پردازد. هرچند می‌توان زندگی ایشان را از منظرهای گوناگون روایت کرد و مورد بررسی قرار داد، نویسنده در کتاب حاضر کوشیده به وجه اخلاقی و چهره عرفانی حضرت بپردازد. او برای این منظور، از منابع مختلف روایی و تاریخی بهره برده، اما روایت موسوی‌گرمارودی در کتاب «مادرتر از مادر»، روایتی خشک و صرفاً تاریخی نیست، روایتی است که در عین مستند بودن، پهلو به داستان می‌زند و همین امر، کتاب را برای مخاطب امروز خواندنی می‌کند. حضرت خدیجه (س) در میان زنانی که در تاریخ اسلام نقش داشتند، نقش پررنگ و غیر قابل انکاری داشتند، با این حال کمتر اثر ادبی یا داستانی است که توانسته باشد به زندگی این بانوی مجاهد بپردازد؛ از این منظر کتاب «مادرتر از مادر» جزو معدود آثاری است که تلاش دارد شمه‌ای از مجاهدت‌ها و ایثارهای ایشان را روایت کند. با این حال، در کنار این موضوع، مخاطب شاهد دیگر ویژگی‌ها و سبک زندگی حضرت خدیجه (س) نیز هست که از این جمله می‌توان به سبک زندگی ایشان در منزل و نوع ارتباط با اعضای خانواده به ویژه پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد.

گزیده کتاب مادرتر از مادر

ام صابر: یاد آقا و بانوی این منزل، چشمانمان را پراز اشک می‌ساخت. ای خدا مثل بانو خدیجه کبری کجاست تا پیامبر(ص) در آن منزلش بیاساید و به معراج رود و فاطمه (س) آسوده‌خاطر باشد. با یاد عبادت‌های بی‌مانند بهترین بندگان خدا اشک امانمان را برید.

میسره: من نیز گویی صدای پیامبر(ص) در گوشم زنگ می‌زند، وقتی از سفر شام بازگشتیم، فرمود “سلام بر شما ای اهل این منزل” و بانو پاسخ داد:سلام بر تو گوارا باد، ای نور چشمم.

حضرت(ص) فرمودند: سلامت رسیدن اموالت را به تو تبریک می‌گویم و بانو گفت: ای نور چشمم سلامتی خود را به من تبریک بگو. سوگند به خدا تو در نزد من از همه اموال و بستگانم برتری.

صفحات کتاب :
40
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۶/۲‏‫‭/م۹م۲ ۱۳۹۷‬‬
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۹۷۲۲
کتابشناسی ملی :
5373951
شابک :
978-600-159-329-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مادرتر از مادر