امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آسون نباش دختر

کتاب آسون نباش دختر نوشته زهرا جهانگیری بابادی منتشر شده در نشر متخصصان است. این اثر درباره راهنمای مهارت های زندگی برای دختران می باشد.

برشی از کتاب آسون نباش دختر

دخترهای زیادی رو دیدم، تقریباً تمام دخترهایی که می‌شناسم با این مشکل مواجه هستن توی زندگیشون، با دوران نوجوونی خودم شروع می‌کنم؛از دوران بلوغ حس دوست داشته شدن، مورد توجه دیگری بودن،اینکه کسی به من بها بده، برای من وقت بزاره، ابراز کنه دوستم داره و حس ارزشمندی به من بده رو داشتم و مرتبا اشتباه پشت اشتباه، آدم های سمی که من همه ی تلاشم رو می‌کردم که محبت اون ها رو جلب کنم، وقت و فکرو بهای زیادی بابتشون دادم، می‌خام بهتون بگم که این حس ها و کارهای مشترک تمام ما توی دورانی از زندگیمون بوده (چه برای دوست های هم جنس، چه جنس مخالف).

ولی من از یک جایی تصمیم گرفتم که تغییرش بدم، خب من توجه خوب و خیلی زیادی ازسمت خانواده داشتم پس لابد مشکل از آدم هایی بود که انتخاب می‌کردم!پس دست به تغییرآدم های زندگیم زدم، اما همون مشکلات دقیقا تکرار می‌شد. من با محبت و صداقت رابطه رو شروع می‌کردم، به طرف مقابلم ارزش زیادی می‌دادم، اما در عوض این رو دریافت نمی‌کردم، قلبم هربار شکسته تر و اعتمادم بیشتر از بین می‌رفت، چیزی که دنبالش بودم یعنی توجه و حس ارزشمندی رو نه تنها به دست نمی‌اوردم ، حتی توجهی که از طرف عزیزانم داشتم هم نادیده می‌گرفتم.چند سال گذشت، شکست های زیادی توی زندگیم داشتم و دوست نماهای زیادی توی زندگیم اومدن و رفتن، محبت و توجه زیادی رو دور ریختم و یک درصد از اون محبت ها به من برنگشت!متوجه شدم که مشکل از آدم هایی که باهاشون در ارتباط بودم نیست،بلکه مشکل خودمم!! نه این که من بد باشم.نه!! اتفاقا خیلی خوب بودم... ولی رفتاراشتباه داشتم، جای اشتباهی دنبال توجه و محبت و ارزشمندی می‌گشتم. چرا حس می‌کردم نیاز هست که کسی بگه تو خوبی یا خوشگلی یا حمایتم کنه؟ً! من به خوبی به بقیه محبت می‌کردم، قطعا خیلی بهتر از اون می‌تونستم به خودم محبت کنم. من سال ها دنبال فردی بودم که من رو دوست داشته باشه و تلاش میکردم با محبت و توجه ، زیاد خوب بودنم رو ثابت کنم و محبت فرد مقابل رو جلب کنم و با دوست داشته شدن حس ارزشمندی پیدا کنم!!!

حس ارزشمندی از وقتی در من شروع شد که دنبال محبت و توجه کسی نرفتم، اگر محبتی صرف می‌کردم فقط دلی و بدون انتظار بود،رابطه های اشتباه رو قطع کردم، تمام محبت و توجهم رو برای خودم صرف کردم، این کار باعث خلق یک دختر جدید شد، یک دختر مستقل و بااعتمادبنفس، شاد و دوست داشتنی، که این دختر رو کمتر کسی بود که بتونه نادیده بگیره و جذبش نشه.

شابک :
9786227357745
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
50
کنگره :
‭HQ۷۷۷
دیویی :
‏‫‭۳۰۵/۲۳۰۸۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9168323

کتاب های مشابه آسون نباش دختر