امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
47,000
10%
ت 42,300
نظر شما چیست؟

کتاب خانه های اعیانی به قلم فریبا علاسوند کتابی است برای مهارت دستیابی به خانواده تراز اسلامی، خانواده ای کامروا که در آن همه اعضاء در تجربه دلچسب خوشبخت بودن با هم شریک اند.

معرفی کتاب خانه های اعیانی 

دنیا دار آرزوهاست و هرکس در آرزویی است؛ اما تشکیل خانوادۀ موفق و خوشبخت و سالم ممکن است آرزوی هر فردی در زندگی باشد. باید بدانیم موفقیت و رسیدن به خوشبختی، نسبی است و هر فرد با توجه به نقطۀ شروع حرکت خویش و فاصله‌اش تا نقطۀ مطلوب، باید موفقیت خود را ارزیابی کند. برای تشکیل خانواده‌ای موفق و تراز، به رعایت اصولی نیازمندید که اگر خواهان آن هستید، برای آشنایی با این اصول می‌توانید به کتاب خانه‌های اعیانی مراجعه کنید.

کتاب خانه های اعیانی با نگاهی اسلامی، در سه فصل طراحی شده است و مباحث آن به این شرح است: تشکیل خانوادۀ موفق، همسرگزینی، غنی‌سازی روابط، کارکردهای خانواده در الگوی موفق و نقش‌های خانوادگی در الگوی موفق، اعم از همسری و مادری و پدری.

بخشی از کتاب خانه های اعیانی 

یکی از هنجارهای رایج همسرگزینی، انتخاب با محوریت خانواده است. اگرچه امروزه نقش خانواده در برخی مناطق کمرنگ شده است، این رسم دیرپا همچنان وجود دارد. محوریت خانواده با پدیدۀ مدرن شدن، ارتباط معکوس دارد. ویژگیهای جامعۀ مدرن(فرهنگی، ساختاری و...)به تضعیف نقش خانواده در همسرگزینی انجامیده است.

در الگوی جدید، بر میل و علاقۀ قلبی خود شخص، حتی به قیمت نادیده گرفتن خواست خانواده تأکید می شود. البته ازآنجا که اغلب ازدواج ها در محدودۀ جغرافیایی و محل زندگی افراد رخ می دهد، نوعی یکسانی و کفویت از نظر موقعیت اجتماعی بین زوجین وجود دارد، حتی اگر در این الگوها نقش خانواده کمرنگ باشد.در الگوی ازدواج با محوریت خانواده، افراد به مسائلی مانند سلامت اخلاقی، نگرش دینی و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو خانواده توجه و هم‌طبقگی اجتماعی، فرهنگی و دینی را رعایت می کنند. به عبارت دیگر در برقراری پیوند ازدواج، به اهداف و کارکردهای متعدد آن نیز می نگرند.

دانلود کتاب خانه های اعیانی

این اثر را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا نسخه چاپی آن را خریداری کنید.

شابک :
978-600-8441-09-0
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
144
کنگره :
‫‮‭BP230/17‫‬‮‭/ع745خ2 1397
دیویی :
297/4831
کتابشناسی ملی :
4995620

کتاب های مشابه خانه های اعیانی