امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,800
نظر شما چیست؟

معرفی بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا3

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه علوم انسانی، پرداختن به مسائل هنر و رسانه است. در این راستا، هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه در مجموعه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با رویکرد شناسایی مسائل و ارایه راهبردهای لازم راه‌اندازی شد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه بازنمایی جریان‌های معنویت‌گرا در آثار سینمایی است. این دوره شش جلدی با عنوان «بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا »تهیه و تدوین شد. در کتاب آیین‌های هندی جلدسوم بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا  بازنمایی آیین‌های هندی در آثار سینمای غرب بررسی شده است. این کتاب برای پژوهشگران و فعالان سینما و ادیان کاربرد دارد.

گزیده بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا3

دیباچه

در این بخش به فیلم‌هایی پرداخته می‌شود که مربوط به آیین‌ها و عرفان‌های هندی هستند. در این فیلم‌ها به سه جریان هندوئیسم، بودیسم و لامائیسم (بودیسم تبتی) اشاره می‌شود

گاندی 

اطلاعات ساختاری

گاندی تولید1984انگلستان، سرگذشت‌نامه‌ای، رنگی

خلاصه داستان

داستان فیلم در سال 1893 آغاز می‌شود. زمانی که گاندی وکیلی در آفریقا است. او با دیدن اعمال تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه جنبشی عاری از خشونت را آغاز می‌کند. با بازگشتن به هندوستان تلاش می‌کند قیامی علیه استعمار انگلستان را رهبری کند که منجر به استقلال کشور می‌شود. در این راه افراد زیادی کشته می‌شوند و گاندی تلاش‌های زیادی می‌کند. در نهایت او ترور می‌شود.

نکات محتوایی

این فیلم بازنمایی زندگی‌نامه ماهتما گاندی رهبر جنبش مقاومت بدون خشونت هند در زمان استعمار توسط بریتانیا در نیمه اول قرن بیستم اثر بسیار مهمی است. 

این فیلم در کنار بازنمایی روحیه ضد استعمارطلبی بریتانیا و مبارزات، فیلم نمونه‌ای برای طرح هندوئیسم است. گاندی یک هندوی معتقد است. جریان هندوئیسم با قدرت گرفتن برهمن‌ها در اواخر قرن هفتم قبل از میلاد به مرور شکل گرفت و به‌تدریج در محدوده‌هایی چندگانه پرستی جای خود را به وحدت داد.

صفحات کتاب :
40
کنگره :
PN1۹۹5/۹
دیویی :
7۹1/43682
کتابشناسی ملی :
6189651
شابک :
9786226626309
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه بازنمائی سینمائی جریان های معنویت گرا- جلد سه