امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرشتگان سپید جامه

کتاب فرشتگان سپید جامه نوشتهٔ محمد دهقان و حمزه کلهر است. انتشارات نظری این کتاب تاریخی را منتشر کرده است.کتاب پایش رو حاصل ساعت ها مصاحبه با پیشکسوتان وپرستارانی است که در هشت سال دفاع مقدس داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته اند و اینک در غالب تاریخ شفاهی گردآوری شده است.

درباره کتاب فرشتگان سپید جامه

کتاب فرشتگان سپید جامه حاوی تاریخ شفاهی ۵ پرستار در دوران جنگ میان ایران و عراق است. «تاریخ شفاهی خانم فرح لک امدادگر سال‌های دفاع مقدس»، «تاریخ شفاهی خانم مریم سایبان پرستار بازنشستهٔ صنعت نفت»، «تاریخ شفاهی خانم کبری طیبی سرپرستار بیمارستان صنعت نفت و همسر شهید»، «تاریخ شفاهی خانم سهیلا فرجام‌فر پرستار پایگاه نیروی هوایی دزفول در دوران دفاع مقدس» و «تاریخ شفاهی خانم مهری فلاحی پرستار دوران دفاع مقدس» بخش‌های این کتاب را تشکیل داده‌اند. یک آلبوم تصاویر در انتهای این کتاب قرار گرفته است.

بخشی از متن کتاب فرشتگان سپید جامه

«"تاریخ شفاهی خانم مهری فلاحی پرستار دوران دفاع مقدس"

طبق روال همهٔ گفت وگوها لطفا خودتان را معرفی بفرمائید؟ خواهش می کنم. متشکرم از اینکه این فرصت را در اختیار من قرار دادید.من مهری فلاحی هستم فارغ التحصیل دانشکده پرستاری آبادان (دانشکده نفت). سال ۱۳۵۸ درسم را تمام کردم. تا زمان شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران من در آبادان زندگی می کردم و در آبادان ازدواج کرده و صاحب ۳ فرزند پسر شدم به نام های محسن مجید رضا.شما از جمله بانوانی بودید که در زمان جنگ تحمیلی به جبهه رفتید آن زمان چند سال داشتید؟من ۲۱ سالم بود که فارغ التحصیل شدم و چون همان جا (آبادان) زندگی می کردم از همان جا به جبهه رفتم.آیا در خانواده قبل از شما کسی هم چنین فعالیتی یا فعالیتی درباره انقلاب داشت؟بله برادرم مهندس مسعود فلاحی فعالیت زیادی در حوزه انقلاب داشت که البته همیشه من و مسعود با هم در این زمینه فعالیت می کردیم تا زمانی که حضرت امام خمینی (ره) تشریف آوردند. به علاوه پدرم هم حدود سال ۱۳۳۲ فعالیت هایی داشتند و یک سال در زندان به سر بردند.

صفحات کتاب :
83
کنگره :
DSR۱۶۲۸
دیویی :
‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲۲‬
کتابشناسی ملی :
8978861
شابک :
978-622-335-012-2
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه فرشتگان سپید جامه