امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درمان وسواس

ذهن ما همچون شاپرکی رها، می تواند به هر جا سرک بکشد. آزاد و سبکبال. اما زمانی که درگیر وسواس می شود شاپرک زیبای ذهن در قفسی بسته و اسیر می ماند، بارها مراجعینی را دیده ام که حتی خود نمی دانند درگیر اختلال وسواسی جبری هستند. و حتی اطرافیان خود را کلافه و سردرگم می کنند، اما مراجعین ذهن آگاهی داریم که می دانند اسیر وسواس فکری  عملی شده اند ولی راه رهایی از آن را نمی دانند. یادمان باشد ما در زندگی با سه شخص سر و کار داریم، خودمان، دیگری و ذهنمان. بله درست شنیدید، ذهن ما از ما جداست و گاهی ما توان کنترل آن را نداریم، همین جاست که به نقطه ی استیصال می رسیم افکار یک ذهن وسواسی به همه جا سرک می کشد. از نظافت و روزمرگی گرفته تا حتی امور دینی. (این سوی خدا، یک دو قدم مانده به تردید، آن سوی خدا دو قدم مانده به وسواس) از نظر منِ درمانگر، اختلال وسواس اجباری اگر درمان نشود به راحتی ذهن و حتی رفتار یک انسان را تسخیر می کند تا جایی که باعث زحمت و رنج خود و دیگران می شود. اما خبر خوش آنجاست که این اختلال قابل کنترل و درمان است و امروزه با دارودرمانی و رفتاردرمانی ها می توان به راحتی آن را مهار کرد. کسی که درگیر وسواس است با مراجعه به روانشناس و به کار بردن پروتکل های درمانی می تواند ذهن خود را رها سازد. اما مهم ترین بخش درمان، خود درمانی است. در این کتاب (که تلاش شده به صورت کتاب کار تدریس شود)، موثرترین و جدیدترین راهکارهای خود درمانی ارائه شده که بدون شک می تواند بسیار مؤثر باشد. امیدوارم بعد از مطالعه و به کارگیری راهکارها شاهد پرواز شاپرک زیبای ذهن تان در آسمان رها باشید.

خلاصه کتاب درمان وسواس

وسواس اجباری فکری- عملی (اختلال وسواسی جبری) یک بیماری ناتوان کننده است که بین 1 تا 2 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد تصور می کنند اختلال وسواسی جبری نوعی اختلال در مورد تمیزی یا سازماندهی است. آیا تابحال شنیده اید که کسی بگوید "من در مورد موضوعی خیلی وسواس اجباری فکری- عملی دارم!" با اشاره به یک اولویت آنها باید مرتب کارها را مرتب کنند، یا کارها را به روشی خاص انجام می دهند؟ اختلال وسواسی جبری در
واقع بسیار پیچیده تر از آن است. پریشانی ناشی از آن کاملاً قابل توجه است و دامنه نگرانی ها به مراتب بیشتر از آن است که بسیاری از مردم تصور می کنند. بسیاری از انواع اختلال وسواسی جبری به خوبی توسط بسیاری از افراد قابل درک نیستند و حتی ارائه دهندگان بهداشت روان اغلب در زمینه تشخیص و درمان اختلال وسواسی جبری آموزش کافی ندارند. اما خبر خوبی وجود دارد: کمک وجود دارد و تحقیقات علمی فوق العاده ای در مورد اختلال وسواسی جبری و چگونگی بهترین روش درمان انجام شده است. با هم از این یافته های علمی برای کمک به شما در غلبه بر اختلال وسواسی جبری استفاده خواهیم کرد.

صفحات کتاب :
142
کنگره :
‬‭RC۵۳۳
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۶/۸۵۲۲۷
کتابشناسی ملی :
9093707
شابک :
9786225875555
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه درمان وسواس