امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طلاق و عده

کتاب طلاق و عده نوشته جواد شادی است. این کتاب توسط انتشارات مانیان منتشر شده است.

در بسیاری از مجامع اجتماعی، ملاحظه می‌شود که عموما ً در ساده‌ترین مسائل نکاح و طلاق، بحث می‌شود. امّا به دلیل کمبود منابعی منسجم «جهت مراجعه» و وجود برخی از تعصّبات غلط و کورکورانه در بحث مؤنث و مذکر، اکثراً در مجهولات خود باقی مانده و به جواب‌های عامیانه بسنده می‌کنیم. مثلأ شُبَهاتی در خصوص ازدواج‌های پیامبر گرامی اسلام وجود دارد که باعث سوء استفاده دشمنان اسلام در داخل و خارج از کشور، در مسائل عقیدتی مسلمانان شده و چه بسا در برخی مواقع، نظر مسلمانان را همسو با نظرات خود، پیش می‌برند. لذا در این مواقع نیاز مبرم بر یک دگرگونی و در ادامه آن، پایه‌ریزی اساسی علمی در چنین مباحثی می‌باشد تا بتوانیم در برابر انواع تهاجمات ( شُبَهات ) با ارائه نظرات علمی و منطقی ( عقلی )، مقاومت نموده و به تمام دنیا نشان بدهیم که هر آنچه در قرآن بحث شده، کاملأ علمی می باشد. اگر کسانی هستند که فکر می‌کنند، برخی از علوم، در قرآن وجود ندارند، نشان از بیسوادی ایشان نسبت به علوم بی‌پایان قرآنی است؛ وگرنه تاکنون در بسیاری از موارد علمی، ثابت شده که کشفیّات علوم مختلف توسط دانشمندان جهان که بعد از چندین سال تلاش بی‌وقفه بدست آورده‌اند و حتی بعضأ ناقض هم بوده است، ملاحظه می‌کنند که همان کشفیّات، در 1400 سال قبل، در کتاب آسمانی دین مبین اسالم، بصورت کامل بیان شده است.  در این کتاب سعی بر آن شده که مجموعه ای نسبتا ً منسجم از بحث طلاق را به همراه پاسخ به شبهات آن و همچنین در آخرین فصل این کتاب در خصوص قوانین مربوط به طلاق در حقوق ایران، کل مواد قانونی ( حقوقی ) طلاق به همراه تفسیر مواد یاد شده از منظر پدر علم حقوق ایران ( دکتر ناصر کاتوزیان ) آورده شود تا برای همگان بخصوص جوانان و دانشجویان عزیز که جامعۀ هدف می‌باشند، بتوانند از هر بُعد ( تفسیری، حقوقی و ... ) به مبحث طلاق پرداخته و استفاده همه جانبه از این بحث را داشته باشند.

کتاب طلاق و عده علی‌رغم آنکه به قوانین حقوقی و مباحث موجود در آن می‌پردازد، زبانی ساده و روان دارد و می‌کوشد به بهترین شکل ممکن و به تفصیل مسائل را شرح دهد تا برای مخاطبان عام که نسبت به مسائل حقوقی آشنا نیستند، نیز قابل استفاده و قابل فهم باشد. این کتاب در زمره‌ی کتاب‌های فقه و حقوق قرار گرفته و برای علاقه‌مندان به این موضوعات مناسب است. اگر می‌خواهید صفر تا صد قوانین حقوقی طلاق و عده را بدانید، حتما به این کتاب رجوع کنید.

گزیده کتاب طلاق و عده

بدون شک قرارداد زوجیت از جمله قراردادهائی است که باید قابل جدائی باشد. چرا که گاه عللی پیش می‌آید که زندگی مشترک زن و مرد رابا هم غیرممکن و یا طاقت‌فرسا و مملو از مفاسد می‌کند و اگر اصرار داشته باشیم که این قرارداد تا ابد بماند، سرچشمه مشکلات زیاد می‌گردد.لذا اسلام با اصل طلاق موافقت کرده است. هم اکنون ِنتیجه ممنوع بودن کامل طلاق را در جوامع مسیحی ملاحظه می‌کنیم که چگونه زنان و مردان زیادی هستند که به حکم قانون تحریف یافته مذهب مسیح (ع)، طلاق را ممنوع می‌شمرند و قانونأ همسر یکدیگرند، ولی در عمل، جدا از یکدیگر زندگی کرده و حتی هر کدام برای خود، همسری غیر رسمی انتخاب کرده اند! بنابراین اصل مسئله طلاق، یک ضرورت است، اما ضرورتی که باید به حداقل ممکن تقلیل یابد و تا آنجا که راهی برای ادامه زوجیت است، کسی سراغ آن نرود. به همین دلیل در روایات اسلامی طلاق شدیدأ مذمت گردیده و به عنوان مبغوض‌ترین حلال‌ها از آن یاد شده است.

صفحات کتاب :
198
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۰۴‭
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۱۵۹‬
کتابشناسی ملی :
7391229
شابک :
978-622-7527-32-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه طلاق و عده