امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی نشریۀ شیرازۀ کتاب شمارۀ 58 و 59 و 60


مجلۀ «شیرازۀ کتاب» در شمارۀ ۵۸ و ۵۹ و ۶۰ که با عنوان «بزک ممنوع» به موضوع ضرورت جلوگیری از تحریف تاریخ معاصر و تطهیر چهره پهلوی پرداخته و گزارشی جامع از دومین دورۀ جایزۀ ادبی شهید اندرزگو ارائه کرده است.

شیرازۀ کتاب در بخش «خانوادۀ نشر»، پس از ارائۀ گزارشی از اختتامیۀ هشتمین دورۀ مسابقات کتابخوانی پویا و معرفی برگزیدگان آن، گزارشی از جایزۀ «روایت پیشرفت» ارائه کرده و در ادامه نیز به تجهیز دو کتابخانه توسط گروه «باشگاه هواداران کتاب» پرداخته است. گفت‌وگو با محمدباقر انصاری رئیس مؤسسۀ بوستان کتاب و معرفی این انتشارات نیز بخش پایانی خانوادۀ نشر است.

پروندۀ ویژۀ این شماره از مجلۀ شیرازۀ کتاب، به موضوع دومین دورۀ جایزۀ شهید اندرزگو و ضرورت جلوگیری از تطهیر چهرۀ پهلوی و تحریف تاریخ در حوزۀ روایت و ادبیات پرداخته است. در این بخش، گفت‌وگو با محمدعلی مرادیان دبیر اجرایی دومین دوره جایزه شهید اندرزگو، گزارشی تفصیلی از اختتامیۀ دومین دورۀ جایزۀ شهید اندرزگو به انضمام گفت‌وگو با داوران این جایزه را می‌خوانید. همچنین معرفی سیزده کتاب‌ راه یافته به مرحلۀ نهایی و گفت‌وگو با فاطمه الیاسی، حسین قربان‌زاده، فاطمه نفری، نیلوفر مالک، طاهر مشایخ، سمیه ذوقی، طیبه پازوکی، هدایت‌الله بهبودی، عبدالرحمن اونق، علی‌اصغر عزتی‌پاک، سیدمیثم موسویان، حمید بابایی و مرضیه نفری را شاهد خواهید بود. در ادامه نیز گفت‌وگوهای ندا ابن‌علی، نرجس توکلی و فاطمه مرادی به ‌عنوان ویراستاران برتر جایزه شهید اندرزگو خواندنی است.

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری دوازدهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی آن را نگاشته، نگاهی به کتاب‌های «این صدف انگار مروارید ندارد» و «پادرمیانی» کرده و با نویسندگان آن‌ها به گفت‌وگو نشسته است. در پایان این بخش بستۀ پیشنهادی برای فصل پاییز ۱۴۰۰ را به مخاطبان ارائه کرده است.

«کافه شیرازه» نیز در این شماره میزبان یادداشت‌های عاطفه جعفری، مهدی خانعلی‌زاده، مجتبی دانش‌طلب، میثم رشیدی مهرآبادی، محمدصادق علیزاده و حاتم ابتسام بوده است.

علاقمندان برای تهیۀ نسخۀ الکترونیک مجلۀ «شیرازۀ کتاب» از طریق نرم‌افزار فراکتاب و برای خرید نسخۀ فیزیکی با پیام به شمارۀ ۰۹۰۵۳۵۹۷۴۹۵ اقدام فرمایند.

تاریخ نشر :
1400/09/15
قیمت نسخه چاپی :
400000
صفحات کتاب :
169
شماره :
58 و 59 و 60

کتاب های مشابه شیرازه کتاب (شماره ۵۸ و ۵۹ و ۶۰)