امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهبری فروتنانه

کتاب حاضر، تألیف ادگار شاین استاد افتخاری انستیتو تکنولوژی دانشکده مدیریت دانشگاه MIT ماساچوست و پسرش پیتر شاین مؤسس و مدیر ارشد مؤسسه‌ی رهبری و فرهنگ سازمانی، است . 

در این کتاب ضمن آشنایی با سطوح چهارگانه رهبری ، خواهید دید که چگونه از طریق رهبری متواضعانه و ایجاد فرهنگ رابطه‌ی سطح دو، می‌توانید در فرهنگ سازمانی، تحول ایجاد کرده و با ایجاد روابط صمیمانه، شخصی شده و مبتنی بر شفافیت ، اعتماد و درک انتظارات متقابل ، همکاری و مشارکت فعال کارکنان را توسعه داده و از این طریق موفق به غلبه بر چالش‌های سازمان شده و شرایط و ارزش‌های بهتری را برای آن به ارمغان آورید. 

گزیده‌ای از کتاب رهبری فروتنانه

«رهبر » می‌خواهد که با در کنار هم گذاشتن افراد و ایجاد گروه‌های همسو، کاری  جدید و بهتر انجام دهد. این تعریف برای مدیران ارشدی که درحال توسعه استراتژی‌ها ،اهداف و ارزش‌های جدید هستند، برای بهبود امور که منجر به دریافت نتایج بهتر می‌شود، حائز اهمیت است. جدید و بهتر بودن ، همیشه وابسته به ماهیت کار و ارزش‌های فرهنگی حاکم برگروه یا سازمان است . آنچه بعداً از آن به عنوان«رهبر خوب، مؤثر و پیشرو»یادمی‌کنیم، همیشه به کسی اشاره می‌کند که معتقد است، راه جدید و بهتری برای انجام کارها، وجود دارد. تمرکز ما بر رو خواسته‌های فرد و شخصیتی یک رهبر نوپا نخواهد بود؛ بلکه بر روی بهبود روابط است که بین رهبر و پیروان او باید وجود داشته‌باشد. این بهبود روابط میتواند تاثیر مستقیمی بر رو بهتر انجام شدن امور، داشته‌باشد. پیروان رهبر همیشه در قالب تیم یا گروه کاری هستند، بنابراین، تمرکز ما بر روابط بین رهبران و این گروه‌ها خواهد بود.این گروه‌ها می‌توانند در یک شبکه‌ی یکپارچه و گسترده قرار گیرند و حتی، اعضای آنها نیز تغییر نمایند؛ ولی همیشه به‌طورصمیمانه با رهبر در ارتباط هستند. 

کنگره :
HD57/7
دیویی :
658/4092
کتابشناسی ملی :
6188499
شابک :
9789644529641
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
155

کتاب های مشابه رهبری فروتنانه(قدرت،روابط،شفافیت،عتماد)